Content Marketing

Een website zonder content is zoals een mooie vaas zonder bloemen: ze kunnen niet zonder elkaar. Content marketing is vandaag de dag meer dan ooit een onontbeerlijke tool om op zijn minst een van de meest voorkomende doelen te bereiken:
– omzetstijging
– meer klanten
– verhoging van de trustflow
– kostenreductie

Content is nog steeds Koning!

Content Plan en content strategie

Content marketeers staan voor grote uitdagingen om goede resultaten te boeken en behoren verder te gaan dan enkel bladvulling.
Een renderende website bestaat uit meer dan enkel mooie plaatjes met een leuke tekst die hier en daar wat keywords bevat. Zoals bij alle aspecten van een onderneming zijn ook strategie en een op maat gemaakt plan onontbeerlijk. Dit begint bij de boodschap die verspreid moet worden naar de bezoekers van de website. Vervolgens moet gekeken naar de verschillende kanalen om deze boodschap over te brengen en hoe we dit op een bijzondere opvallende manier kunnen doen. Hier is diversiteit van zeer groot belang. Zoals Eric Thomas zegt:
So don’t be average – Don’t be good – Don’t be great – Be phenomenal – Or be forgotten.

Aanpak

Elk content plan heeft een goede fundering nodig. Deze basis waarop verder kan worden gebouwd bestaat uit het ontleden en 100% begrijpen van de huidige bezoekers als de gewenste doelgroep. Op regelmatige basis de bezoekers evalueren is een taak die regelmatig op de to do list zou moeten staan. Als de fundering gelegd is kunnen we kijken naar de beschikbare tools en uitvoerders die passen binnen het budget en het bedrijf. Hierbij denken we aan forums, video’s, blogs, infographics, social media, podcasts, public relations, email, webinars, referring links etc. Vervolgens kunnen we een uiteenzetting uitstippelen voor de uitvoering.

Content


De tijden van ellenlange teksten volgepropt met keywords zijn voorbij. Google wordt slimmer en kan een goed geschreven tekst waarderen als geen ander. Daarnaast is Google tegenwoordig bereid om te straffen als het niet zo is. Het is daarom zaak dat we de professionals aan het werk laten. Zelfs voor affiliate sites – waar het kopieren van content zelfs core business is – moet het percentage van originele content niet minder dan 50% zijn.