Internet Marketing

Tools

Het doel van internet marketing bestaat uit het communiceren van de boodschap (al dan niet dienst of product) op een zodanige manier dat de boodschap duidelijk. Daarnaast is het zaak dat de boodschap ook terecht komt bij de juiste bezoeker en dat de boodschap niet alleen aansluit op wat de website bezoeker wil maar ook hoe hij het wil en liefst zelfs ook wanneer. Een hele klus! Bijgevolg maken specialisten maken graag gebruik van beschikbare online tools om conversie te bereiken aan de hand van keuze uithangbord. Vanzelfsprekend zijn websites en blogs het meest gangbare medium maar we denken hier ook aan e-mail, video’s, social media, advertenties, infographics, forums, webinars en ga zo maar verder. Ook staat de online markt nooit stil en dus moeten een selectie maken en vooral ons doel niet uit het oog verliezen. De meest gangbare tools op moment van schrijven zijn:

– Keyword analyse
– Keyword rank
– Backlink onderzoek
– Site Audit
– Site Analyse
– Social Media Management
– Email Marketing
– Advertentie onderzoek
– (Google) Analytics
– Affiliate Tools
– Content Creatie
– Link Management
– Lead Marketing

Sinzio Media Internet Oplossingen

Video goes Viral

Als men aan internet marketing denkt dan denken we automatisch aan websites. Hoewel we daar weinig invloed op hebben is het toch een beetje onterecht want email marketing bijvoorbeeld behoort nog steeds tot de meest effectieve campagnes die breed kan worden ingezet want het is meteen ook een van de goedkopere campagnes. Adverteren kan ook tot de opzet van een goede marketing strategie behoren. Denk maar aan alle advertenties die we – al dan niet gevraagd – gepresenteerd krijgen als we iets opzoeken bij onze goede vriend Google. Een nieuwe trend die zich lijkt door te zetten is online video marketing. Charles-Émile Reynaud, de uitvinder van de film, moet al een van de meest trotse mensen ter wereld zijn geweest toen hij het begin van een nieuwe filmindustrie inluidde met zijn uitvinding. Maar wat zou hij toch in zijn nopjes zijn als hij de huidige online video industrie en de daaraan verbonden gaming industrie even zou kunnen aanschouwen. Het ultieme doel voor elke marketeer is een video filmpje dat de wereld over gaat en dan liefst geen toevalstreffer maar een zeer uitgekiend filmpje.